WEKO3
アイテム
岡本太郎のパブリックアート作品の地域における受容-佐賀県有田町の《花炎》を事例として-
https://sojo-u.repo.nii.ac.jp/records/1406
https://sojo-u.repo.nii.ac.jp/records/140693ac1fa3-283a-447c-b446-ed479384f116
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
岡本太郎のパブリックアート作品の地域における受容-佐賀県有田町の《花炎》を事例として- (2.9 MB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper _reDeposit_v1(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-04-17 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 岡本太郎のパブリックアート作品の地域における受容-佐賀県有田町の《花炎》を事例として- | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Acceptance of Taro Okamoto’s Public Art Works by Local Residents -A Case Study of Work “Kaen” in Arita-cho, Saga Prefecture- | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 岡本太郎 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | パブリックアート | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 受容 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 花炎 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 佐賀県有田町 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アンケート調査 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Taro Okamoto | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Public Art | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Acceptance | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kaen | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Arita-cho | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Questionnaire Survey | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Taro Okamoto(1911~1996) was an artist who made more than 140 public arts from 1952 to 1996, which varied in a wide range of different media. Research and consideration on his public arts are essential to understand his art work especially in his later life. For he worked in various kinds of activities specifically as a writer, a cast on TV and a speaker, it is necessary to grasp whether his activities were generally accepted for evaluating his art work.His posthumous work “Kaen” owned by Forest Park of the History and the Culture is one of his public art. The purpose of this paper is to clarify whether the work “Kaen” was accepted by local residents. Section 1 confirms history and the definition of “public art”. Section 2 surveys previous researches on public art by Taro Okamoto, and clarifies their themes. Section 3 explores the background of setting up of “Kaen” and process of its production. By conducting provided questionnaires to local residents, a conclusion was lead on whether or not “Kaen” was accepted by local residents. | |||||
作成者 |
安森, 大樹
× 安森, 大樹 |
|||||
書誌情報 |
崇城大学芸術学部研究紀要 号 13, p. 5-36, 発行日 2019 |
|||||
国立情報学研究所 メタデータ主題語彙集 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Departmental Bulletin Paper |