@article{oai:sojo-u.repo.nii.ac.jp:02000075, author = {Branden Carl Kirchmeyer}, journal = {崇城大学SILC紀要, SILC journal, Sojo University}, month = {}, note = {This report outlines the development, implementation, and evaluation of an eight-week experimental project-based learning (PBL) elective course that was trialed during the spring semester of 2023 at Sojo University. The course project consisted of a real-world educational and recreational event attended by local elementary and junior high school students. The report serves as a process-oriented example for potential course authors of similar elective courses featuring experiential and project-based learning, as well as an outcomes-based justification for future development of a related community program. 本報告書は、崇城⼤学で 2023 年度前期(春学期)に試⾏された、8 週間の実験的プロジ ェクトベース学習(PBL)選択コースの開発、実施、評価を概説したものである。このコ ースのプロジェクトは、地元の⼩中学⽣が参加する現実的教育及びレクリエーション活動 で構成された。 本報告書は、同様の体験学習型選択コースの作成者に向けプロセス指向 の例として、また将来のコミュニティ・プログラム関連の開発に対する成果ベースの根拠 として役⽴つものである。}, pages = {45--54}, title = {Report on New PBL Elective Course: Adventure Education and Event Planning}, volume = {3}, year = {2024} }